ADS

Thursday 18 July 2013

Rezeki Ramadhan~ ♥



Assalammualaikum~

lame da ta post kat blog ni ^^
tetibe lak busy ngan life ni ,, adess,,
yelakan ,, jangka dok umah je makan tido sambil mengembangkan diri depan tb smpai lepas raya,,
tapi nampaknye impian tu ta kesampaian ,, T^T

*****

"tun tulu tun tulu tun tun~"
(klu yg tatau, tu bunyi 'nokia ringtone' hekhek :p)
dengan malasnye, aku ambik fon tepi bantal ,,
sape la yang kol ni , tatau ke aku tgh tido ni (memangla org tatau -_-")
mata mamai aku pandang tepat kat skrin ..
aduh nombo ta kenal pulak ..
 sape plak kol aku ni ..
ikut hati ta nak la aku angkat ..
( macam la aku ni retis hahaha)
tapi jari aku gerak lagi cepat dari otak..
terus tekan kat butang angkat ..

"hello.......?"
"hello , ni cik azy ke?"
aduh mak ! bank mane lak kol aku ni ..
(klu dapat kol formal sikit kompem ingat bank haha! sbb time tu xde apply ape-2)
"ermm ye saya " jawab acuh tak acuh .
"azy nak keje x? "
"ni sape ni ?" amboi , tak perkenalkan diri terus offer keje ..
ingat nak rekrut anak ayam ke -_-"
"ni kak lina .. akak nak offer keje jaga kedai akak sempena bulan puasa ni .. kakak azy yg bagi nombor azy ..macam mane ? nak x?"
"bape hengget sehari ?" gaji kene tanye dulu , tu yg paling penting , kite kene professional haha !
"RMxx sehari " <---- private and confidential wkwkwkw
"oo yeke ,, bile akak nak saya mula keje ? "
"esok pagi pukul seploh , bole? , tp azy kene dtg sini dulu intebiu arini sebelum petang "
aku tengok jam
 dalam hati aku memberontak malas
KEPALA HOTAK  die ,,
da pukul 5.45 petang .. !!
terkejut panda aku ,,
 rupenye seharian aku tido -,-"
aku pun dengan lembut cakap buat-2 bukan baru bangun ..
"akak xsempat la nk dtg ,, macam mane ye? "
"ermm .. xpela , esok azy masuk keje terusla ,, esok nnty ade akak yg training azy ye ,, boleh? "
"oke ,, boleh :) salam~"
angkat fon xreti nak bagi salam , nak letak bole plak .
aku matikan fon .
otak aku berfikir sejenak ,
"nak tido balik ke tanak?"
:3

******

so selepas berbulan bercendawan shitake bersarang kat rumah aku dapat panggilan suruh keje -_-
tido kat rumah je pun dapat keje senang macam tu je ..
so sekarang aku tengah keje la ni ..
dok mengular hapdet blog .. hahahaha..!!
next entry , aku bgtau aku keje ape k !
 see ya! ^^

flying kiss : semak aku ngan bebudak jerit-2 ni ,, pening kepala @.@

No comments:

Post a Comment