ADS

Tuesday 13 August 2013

Hujan Meteor Perseids 2013 *,*




Duk mengular online kat kedai ni ,
mata aq tertancap *skema :p* pada skrin
eh eh!!
Hujan Meteor kat Malaysia !!

waaaaahhhh~~ *,*
aku memang suke mende-2 angkasa lepas ni~
bagi aku ciptaanNya sungguh menakjubkan ! *,*
seriously~
aq terpegun dengan keindahan ciptaan yang terbentang luas kat angkasa raya~
sangat-2 osem!
wehehehe~

*****

Hujan Meteor yang akan melanda Malaysia kali ni adalah jenis Meteor Perseids
thats mean , 100 tahi bintang akan jatuh pada masa yang sama dalam sejam !
wooooo~!
*,*
dan ia dinamakan perseid sebab tahi bintang tu terkeluar dari buruj perseus ~ <--- ayat google -,-
korang jangan tanya aq buruj perseus tu menatang ape.. fullstop! -,-
tahi bintang ni jugak yang bestnye die kalerful
waahh ! mesti santek kan! haha

korang mesti risau takut ta nmpak ~
dun worri the morry!! sebab tahi bintang ni bole nampak dengan mata kasar~
tapi !! sila jauh dari lampu ~ so matikan la lampu rumah anda sekejap ~
bila mak-ayah anda bising sape yg tutup lampu tetibe ni ,,
ckp je nk tgok tahi bintang ,, mmg mampus x layan~ haha! :D

*****

waktu yang dianggarkan paling sesuai nak tgok pada pukul 1 pagi hingga terbitnya fajar sidiq , cewah!
time tu awan kat langit mcm da xde sgt kan..
so bole la tgok clean and clear~
sampai la agak-2 pukul 5 sengah~
time tu azan subuh dah sound~
jgn menggedik tengok tahi bintang, g tunaikan kewajipan dulu tuh~
tak buat kang, Tuhan hukum,,
kang terlanggar dek tahi bintang , mati sesia je -,-"
wew~

aq ade dengar waktu kemuncak die pada malam 12hb dan 13hb
malam tadi aq tido mati~ oke~
so!! malam ni la peluangnyaa!!
I hope I have the chance !!
Insyaallah :)
xoxo!!

*****
Ramai gegel yg suke mende ni kebanyakannya terpengaruh ngan Barat~
dok buat wish sbb percaya bila buat wish time tahi bintang terjatuh ,, 
that wish will come true~
no no no !!
Permintaan dan Doa hanya patut diminta pada DIA yang satu 
bukan pada tahi bintang yang DIA sendiri cipta :)
aku?
aku suke sebab tahi bintang is osem!! haha *,*

flying kiss :: aq suke sangat ngan fireworks sebab die kan seakan-2 sama , so aq akan terpegun bile tengok fireworks *,*
mata xkan pandang lain dah -,-" and aku hope , masa wedding aku nnty , aku bole la letupkan fireworks! weee~








No comments:

Post a Comment